Underbara värme

Vilket underbart helgväder det har varit! Massa sol. Jag blir så glad! 
 
Idag åkte jag till Falun för en praktisk examination på det jag lärt mig under dessa anatomi-veckor. Tog blodtryck, puls, tempen bland annat. Jag var så nervös innan men kan nu i efterhand kan jag inte förstå varför, det var ju riktigt roligt! Vi fick gå in två och två till den inhyrda patienten och delade därefter upp de olika uppgifterna mellan oss, och svarade sedan på lite frågor. Det gick hur som helst bra vilket känns skönt. Nu kvarstår bara att plugga en massa inför tentan på fredag!
 
Nu ska jag snart ställa mig vid spisen. Ikväll blir det oxfilé med ungsmorötter till mig och pommes till min kära. Mums! Igår hade vi även baconlindade dadlar till, vilket var huur gott som helst. Perfekt balans mellan sött och salt, rekomenderar starkt att testa!
ALLMÄNT | |
Upp