New York 2014

New York var helt fantastiskt! Det går knappt att beskriva i ord, mer än att jag redan längar tillbaka och att detta med stor säkerhet inte var enda gången jag kommer åka dit. Jag tror mitt hjärta stannade kvar. Kan redan nu varna för en liten fotobomb här nedanför, och då är detta långt ifrån alla bilder jag tog under veckan.
 
Vyn från den lilla dinern vid hotellet vi bodde på. Det kändes så surrealistiskt första morgonen jag satt här.
En panoramabild över Times Square. Vi bodde inte alls långt härifrån - och det var så mycket människor här på en och samma gång.
På tisdagen gick vi en guidad tur genom Harlem och efteråt bestämde vi oss för att åka till Little Italy för att gå en sväng där. Vi åt även supergod pizza, såklart!
Åkte förbi frihetsgudinnan, eller frihetsGunilla som vi fick höra att ett barn hade sagt, haha!
Smakade root beer, som luktade listerin och smakade tandkräm.
Eftersom mamma och pappa gifte sig i New York bestömde vi oss för att åka och äta trerätters på The View; en restaurang som ligger högst upp i ett hus (48:e våningen) och snurrar runt så man får en riktigt härlig utsikt. Dock var det lite dimmigt när vi var där men det gjorde inte så mycket, man såg rätt så mycket i alla fall!
Museum-dag! Vi tittade på Zorn-utställningen (haha såklart) som pågick under tiden vi var där, sen gick vi till Metropolitan som är det stora konstmuseumet i New York.
På söndagen var det så fint väder så då tog vi oss till Rockefeller Center där vi åkte upp till 67:e våningen för att se på utsikten. De gula taxibilarna såg nästan ut som små myror nere på marken! 
Tog en fika på ett café där de hade hur mycket bakelser/tårtor/kakor som helst, och inte i så små portioner heller. Tog kort på allt och det blev liksom några bilder.
I måndags tog vi tunnelbanan till Brooklyn för att gå över Brooklyn Bridge innan det var dags för att ta sig till flygplatsen, och tillbaka hem till Sverige.
 
 
Resor | |
Upp