Kroatien

Jag insåg precis en sak. Jag har ju helt glömt bort att visa er bilderna från Kroatien! Känns kul att minnas tillbaka till det nu när det börjar bli så mörkt ute. Vår första resa ihop också. Därför bjuder jag nu på en liten bildbomb!

Vi bodde en liten bit utanför Split, i Podstrana tror jag byn hette. Där bodde vi i en lägenhet nära stranden på The Residence med frukost som serverades direkt till dörren. Så vi satt varje morgon och åt frukost på balkongen. Supermysigt! Vi åkte in till Split ett par gånger också, ena gången gick vi en guidad tur men sedan utforskade vi på egen hand. I Split finns det ett palats som varit bebott ända sedan rommartiden om jag minns rätt. Så vi var mest där inne och gick runt och bara tittade. Så häftig miljö att bara vara i. Näst sista dagen åkte vi på utflykt till nationalparken Krka som var fylld med vattenfall, det var så fint! Vi hade dock lite otur med vädret (solen kom först på riktigt vår sista dag där) men det var riktigt trevligt ändå och absolut minnesvärt.
Resor | |
Upp