Quality Hotel Dalecarlia

Nu är vi hemkomna efter en underbart härlig helg på Dalecarlia! Det går bara att älska miljön i Tällberg, jag måste säga det igen, men det är så galet vackert där. Vid ankomsten i fredags bestämde vi oss för att bara ta det lugnt resten av kvällen och äta lite gott i restaurangen vilket blev helt lagom för oss. Vi gick sedan och la oss vid 9-tiden haha.
 
Efter en dålig natts sömn för oss båda gick vi upp i tid för att mumsa av frukostbuffén med bland annat våfflor, frukt och annat gott. Sedan tog vi oss ned till spat på en gång för att först träna en skvätt i deras gym för att sedan inta relaxdelen med olika pooler, bastu och framför allt - behandlingsrummet! Jag hade bokat in mig på en massage med varma stenar vilket var såå avslappnande. Vi spenderade nästan hela lördagen i badkläderna innan det var dags för att avsluta dagen med middag uppe på hotellet.
 
Dock var hotellrummet vi tilldelats väldigt lyhört vilket har bidragit till att ingen av oss har fått särskilt många timmars kvalitetssömn denna helg. Mitt i natten var jag tillslut tvungen att gå ner till receptionen för att kolla om de hade några öronproppar att avvara. Vårat rum måste ha legat ovanför köket eller liknande för det skramlade konstant fram till kl. 02 då vi inte stod ut längre. Lite tråkigt när man förväntar sig att komma hem utvilad men i det stora hela har det faktiskt varit fantastiskt!
Det lilla extra, Resor | |
Upp