Helgen

Och här ekar det tomt ser jag! Har haft lite fullt upp på praktiken i veckan och sen har jag varit lite upptagen med annat skoj i helgen. Det började (såklart) med tacos i Husby på fredagen. Det var faktiskt ett bra tag sedan sist! Men var så himla trött på kvällen så jag somnade faktiskt redan strax efter nio. Sov kvar hemma i mitt gamla flickrum och följde med pappsen till gymmet på lördagsförmiddagen. Efter att mitt gymkort gick ut så har jag bara tränat här hemma, inte så tungt dvs. så i lördags var jag bara tvungen att köra lite marklyft som jag inte gjort på ett bra tag. Kom upp på 70kg vilket jag har fått sota för nu i efterhand men det var det värt.
 
På kvällen svirade jag om till finkläder för att fira Amelie som snart fyller år. Det bjöds på mat och lite musikquiz vilket var supertrevligt! Så kul att komma ut och träffa mina "syrror" en stund också. Var ett tag sedan jag såg dem sist. Somnade så gott vid 01-tiden och vaknade sedan oförskämt pigg. Söndagen bestod av massa matlagning inför veckan och sedan tog vi bilen till ett café som låg typ mitt ute i skogen, i Korså i närheten av Hofors. Vi har aldrig varit där men jag googlade runt lite och hittade det av en slump bara. "Dit åker vi" tänkte jag och så blev det. Utifrån såg det helt klart lite ruffigt ut, men fikat var on point! Byggnaden är tydligen en gammal herrgård där det idag bedrivs lite café och B&B. 
 
Idag ska jag faktiskt jobba natt för första gången så vi får se hur det går! Tog en rejäl sovmorgon följt av en liten promenad i mitt gråmulna Falun. Ska väl försöka gubbvila en stund närmare kvällen också. Passar på att plugga lite nu när jag ändå är vaken. Roligare än så blir det tyvärr inte, kompisar. Hoppas ni får en fin dag!
ALLMÄNT | |
Upp