Tisdag 28 juni

Alltså vilken dag! Haha. Började med att jag försov mig och vaknade när jag vanligtvis brukar börja röra mig mot jobbet. Flög upp ur sängen, kastade på mig kläder och packade ned frukosten i väskan. Väl framme började stressen på en gång. Idag gick jag för första gången själv på en tur som jag inte fått så mycket inskolning på och inte känner mig så bekväm i än. Gynavdelningen är indelad i två sidor och antingen är man på den ena eller den andra och tar hand om de patienter som finns på den sida man är på. Turen jag gick idag är däremot lite av ett "mellanting" där man dels tar hand om de som kommer och ska operera sig över dagen, och dels hjälper till där man behövs helt enkelt. Så imorse var det snabba puckar som gällde för att första patienten skulle vara färdig i tid och sedan var det full rulle fram till lunch ungefär. Det är tur det finns många kloka arbetskamrater man kan fråga när man inte är riktigt van än. Det gick bra ändå och nästa gång kommer det antagligen gå lite lättare. Jag somnade som en stock en stund efter att jag kom hem haha, helt slut. Sedan fick det bli middag på stan i det sköna vädret tillsammans med min Svennis. Så mysigt sådär mitt i veckan.
ALLMÄNT | |
Upp