Snart är jag sjuksköterska

Hej på er! Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig sist. Har haft så mycket fokus på skolan och VFU:n den sista tiden. Det enda målet jag har just nu är att ta min sjuksköterskeexamen och att fixa med det allra sista inför det. På fredag nästa vecka har vi vår ceremoni i Kristine kyrka här i Falun då jag kommer få ta emot min fina sjuksköterskebrosch. Jag längtar som bara den! Har lånat en Moradräkt av min faster som jag tänker bära upp med stolthet på min stora dag. Idag gör jag sista dagen på praktiken, går ett kvällspass så har passat på att sova ut ordentligt imorse. Jag känner mig så förväntansfull inför vad framtiden har att erbjuda nu, det känns verkligen som att jag har hela världen inför mina fötter. Snart börjar ett helt nytt kapitel i mitt liv.
ALLMÄNT | |
Upp