C-uppsats och framtidstankar

Äntligen är vi klara med C-uppsatsen! Vi ska skicka in den redan idag även om slutlig inlämning egentligen är på fredag. Så skönt att det äntligen är färdigt. Såsom vi har arbetat med det där. Inte lätt kan jag säga! Men vi fick ihop det till slut och det känns bara helt underbart. Nästa vecka väntar opponeringen bara och självklart revidering vilket hör till. Sedan ska jag bara lägga allt fokus på praktiken. Ikväll ska vi åka och titta på en kattunge, en eventuell lillebror till Siggisen. Det är så tomt här hemma, det känns liksom inte riktigt som ett hem, det är bara en lägenhet. Det blev så tomt när han lämnade oss, ett stort hålrum. Men jag är uppvuxen med katt och har svårt att leva utan (crazy cat lady) så om vi ska skaffa en till kommer det få bli en innekatt. Jag släpper aldrig ut en katt på Faluns gator igen även om vi bor i ett så lugnt område. Jag har helt tappat förtroendet för de bilister som kör i området, de tog det finaste jag hade ifrån mig och jag kan inte tillåta det igen. I Borlänge finns det nämligen en liten ragdoll-herre som vi ska träffa för att känna efter om vi är redo för en till katt. Det går ju faktiskt att älska flera samtidigt, men kanske inte om det tvingas fram. Vi får se, tyvärr måste livet gå vidare även om allt man vill är att stanna kvar i gårdagen. Sigge, vad jag saknar dig, jag önskar du kunde vara med.
ALLMÄNT, T A N K A R | |
Upp