Anställningsavtal och biokväll

Hallå där! Här sitter jag i sängen och surfar runt, i bakgrunden lyssnar jag på tvättmaskinen som går. Har passat på att pyssla lite här hemma nu när jag är ledig och nu tar jag det bara lugnt en stund i väntan på tvätten som snart är klar.
 
Idag kom mina anställningspapper på posten så ska skriva på dem så fort som möjligt och posta så allt blir klart på den fronten. Kan knappt fatta att jag snart ska börja jobba som sjuksköterska, det ska bli så otroligt kul! Och lite läskigt såklart att äntligen stå på egna ben. Men det är väl sådant som hör till! Fick förresten hem min fina namnskylt samma dag som jag tog examen så den kom verkligen lägligt. Kommer bära upp både den och min fina brosh med stolthet på jobbet. För det är verkligen något man ska vara stolt över.
 
Ikväll väntar det middag på stan och bio. Jag fick det i emaxenspresent av Svenne så vi ska passa på nu innan jag åker till Madeira. Så mysigt, bara vi två. Vi ska se Hundraettåringen. Det ska bli spännande att se vad vi tycker om den då vi båda har hört så olika omdömen. Jag tänker att det är bäst att skaffa sig en egen uppfattning. Hoppas ni får en fin onsdagskväll!
ALLMÄNT | |
Upp