A day off

Idag är jag ledig! Har jobbat hela helgen på akuten. Trivs så bra där och dagarna går så himla fort. Det är lite tråkigt att det snart är slut faktiskt. Dock blir det andra äventyr direkt efter. Då väntar fem veckor på Falu vårdcentral så vi får se hur jag tycker om det, kommer säkert trivas där med som jag har gjort överallt annars också. Inte lätt att komma på vad man ska jobba med efter examen i vinter haha.
 
När jag började plugga var jag så inne på att arbeta med något inom psykiatrin och kunde inte riktigt se mig själv arbeta som just sjuksköterska. Kunde inte riktigt identifiera mig med den rollen. Jag skulle ju bli psykoterapeut. Nu vet jag inte alls vad jag vill längre, sjuksköterskeyrket är så himla roligt och varierande - och spännande. Man får vara en del i att hjälpa en annan människa att må bättre och det känns väldigt värdefullt. Att kunna vara till hjälp för andra. 
ALLMÄNT | |
Upp