Tisdag 19 januari

Här sitter jag i sängen (fortfarande i pyjamas) och pluggar inför en examinationsuppgift jag har nästa vecka. Jag ska undervisa studenter från termin 3 i syrgasadministrering och sugning av övre luftvägar i 1,5 timme. Usch vad nervös jag är, en riktigt hemsk uppgift. Ibland vill man bara gömma sig under en sten. Imorgon börjar jag på min nya praktikplats som är på Källegården i Svärdsjö. Jag ska gå med en sjuksköterska där ute och se hur man arbetar inom kommunen på äldreboende. Ska bli lite spännande och se om det är någon skillnad jämfört med landstinget och lasarettet! Jag har ju noll erfarenhet och är väldigt "grön" inom denna yrkesvärld än. Har så mycket att lära! Men det är ändå kul att se att man utvecklas och känner sig säkrare ju mer tiden går. Nu börjar jag känna att jag kan identifiera mig mer och mer med rollen som sköterska. Jag har säkert nämt det förut men jag kan knappt förstå att det bara är ett år kvar på utbildningen.
ALLMÄNT | |
Upp